ENJOY IT...

Thursday 13 December 2012

Apa yang terbaik untuk kita?

Assalamualaikum......

awak2 semua.. hye... fuhhhhhh rasa lega sikit hari nie banyak kelas batal kihkih... erm lega lab test dah selesai walaupun macam hampeh je.. adoi.. xpe la final ni buat yang terbaek ok.. dalam masa beberapa jam ni rasa macam sedih happy terharu perasaan yang sangat susah nak di gambarkan... 

tadi masa tengahari balik dari kelas database ada la sembang ngan member.. dia ada tanya something..

member : husna, macam mana husna lupakan seseorang yang husna sayang?
husna: ha... erm cam ne ea susah la sampai sekarang pun masih ingat huhu tapi xmacam dulu dah..
member: oo susahkan.. 
husna: erm buat solat sunat banyak2.. ha baru ingat istifar selalu bila kita teringatkan dia.. (bila istifar hati kita hanya pada Allah je)



erm sapa kata senang nak lupakan seseorang yang kita sayang yang satu masa dahulu sentiasa dengan kita???? susahkan tapi dengan satu cara je senang bila kita hilang ingatan kahkah.... susah dan sangat sakit untuk lupakan bila hati kita xbersama Allah... bila kita letak hati jiwa kita bersama DIA.. insyaAllah ketenangan ditemui.. banyak2 kan istifar sampai sekarang aku masih amalkan bila syaitan ingatkan perkara2 yang tidak sepatutnya kita... dan jangan tinggalkan amalan yang baik tu.. :)

manusia ni boleh berubah.. so yakin kan pada diri kita yang kita mampu berubah.. biar la orang nak kata apa pun dekat kita yang penting nawaitu kita kan... bersabar banyak2 kuatkan semangat tau...


ha semalam kan aku ada la sembang ngan roomate.. hihi perbualan  ni macam lawak pun ada.. aku ni kadang2 uh pun kadang2 selalu sangat fikir bukan2 hehe

aku: mira boleh x nanti kalau husna kawen husna nak suami husna tu anak bongsu jugak..
mira: ha.. mana boleh macam tu bongsu ngan bongsu tak sesuai sebab (ala lupa dah mira kata apa huhu)
aku: ala husna ni jenis yang xsuka berkongsi n xpernah ada adik so nanti kalau ada adik ipar kalau dia nak pinjam laptop ke baju ke ala xbest la (see tengok betapa kedekutnya aku ni haiyaa)
mira : xboleh la macam tu nanti kalau dua2 macam husna xda la ciri nak meminpin
aku : erm betul jugak kan...



pastu aku diam sat.. then aku terfikir baru aku sedar Allah dah aturkan dengan baik dan indah sekali.. jodoh ni akan sampai bila kita betul2 dah sedia.. berbalik pada sikap aku yang macam budak2 ni mungkin lewat sikit la.. kena betul2 sedia kalau xmemang hampeh la kan.hehe.. memang la kadang2 aku ni suka mengeluh kenapa la aku ni xdpt jodoh lagi sedangkan ramai kawan2 aku dah kawen dah tunang yang dah da anak pun ada.. even umur baru 22 tahun bila dengar kawan baik sendiri dah nak bertunang mula fikir bukan2 huhu nanti kalau dia dah kawen sapa la nak lepak dengan aku kan :(... jodoh itu kan rahsia Allah.. lambat ke cepat kita kena sabar dan sentiasa berdoa supaya dikurniakan jodoh yang dapat membimbing kita hingga ke syurga.. ye idak hehe..



2 comments:

  1. assalamualaikum...
    sweet sgt bce post ang na...
    hehe, insyaallah...Allah dh tentukan dr awal lg umur, rezeki, jodoh, segalanya ttg kita...
    yg pasti mesti yg terbaek & mengikut kemampuan kita untuk hadapi apa saja ujian dari-Nya...
    asalkan kita x lupa Allah sentiasa ada untuk kita...
    u'll never alone because i'll always be by your side...friendship never sink or end!! insyaallah..PEACE (^_^)v

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumusalam. yat thanks luv u more.. komen ang ni make me smile je tau hehe penaik smgat ni. trma ksh sb slalu ada masa senang n susah. inilah dnamakan sahbt dunia akhrat. :-):-):-):-)

      Delete