ENJOY IT...

Saturday 31 August 2013

Nak kawen bila ni?

Assalamualaikum....

holaaaa.... tajuk kat atas macam beriya je kan... hahaha.. saje nak kontrovesi lebih kahkah... ok2... sekarang aku macam dalam dilema huhu ... ? sebab ramai kawan aku dah kawen dah tunang.. sedangkan aku nak  berkawan dengan manusia yang berjantina kan LELAKI pun macam takut-takut.. mungkin serik mungkin jugak beware... sekali dah pernah sakit harus berhati-hati kan... 

tapi hati aku sentiasa terbuka bila masa dah tiba... aku xkan bercinta aku nak kawen terus boleh?? ada orang nak x kat aku ni??hahaha.. nanti bila aku dah ready biar aku je la lamar lelaki mana yang menjadi pujaan hati tu... boleh ke? mungkin masa tu mak dan family akan pengsan berramai2.. dengar pendapat gila aku ni hahaha... 

even bagi aku sekarang.. umur 23 tahun masih sangat muda.. ok pendapat aku kadang2 xboleh pakai sangat haha... aku kata macam tu sebab aku kenal diri aku macam mana..aku xberapa matang lagi sebenarnya..huhu manja terlebih.. dan juga mengada.. xpandai berdikari.. bukan sebab nak buka kelemahan sendiri tapi realiti aku nak orang terima aku sebab diri aku yang sebenar bukan sebab diri aku yang kadang-kadang hipokrit or plastik ke apa ke.. aku xpandai berlakon dan control.. kalau aku nak marah aku direct marah.. kalau aku nak gelak aku gelak tanpa cover huhu..... aku rimas jadi diri orang lain yang cakap suara terkepik2 atau apa2 je yang sentiasa indah bila tengok.. bukan aku xnak jadi sopan like wanita melayu terakhir...tapi aku xmampu jadi sebab aku selesa dengan diri aku sekarang..tolong jangan judge aku kalau xkenal aku lagi siapa.. sila kawan dulu dengan aku then baru judge..masa tu kalau korang judge aku apa2 aku boleh terima.. sebab kita bebas untuk beri pendapat masing-masing.. aku sayang diri aku perwatakkan aku sekarang.. aku xkan berubah di sebabkan manusia.. aku berubah kerana Allah S.W.T..

situasi sekarang bila kakak aku dan abang aku semua dah kawen dan tinggal aku sorang yang masih single mingle ni.. akan ramai bertanya yang bongsu ni bila?? pernah sekali tu ada mak cik ni tanya dah ada pakwe ke... dengan pantas aku jawab nurul xnak pakwe nurul nak suami terus.. gelojoh x aku haha.. diam terus mak cik tu... 

so bagi aku sekarang biar la aku kerja tak pun aku nak sangat sambung master.. bagi aku stabil dari segi segala hal... baru aku kawen.. jangan risau jodoh aku Allah dah tulis.. sampai masa kawen la aku... aku muda lagi.. kalau boleh aku nak pangkal nama aku ada DR. aminn... setiap doa aku xpernah pun putus doa di temukan jodoh ..yang boleh pimpin aku hingga ke syurga... aku xminta yang sempurna sebab aku sendiri tak sempurna cukup lah sekadar bila aku tengok dia aku jadi tenang..bukan bila tengok jadi huru hara.. yang penting dia sayang aku lebih dari aku sayang dia.. aku xnak syok sendiri.. hoho..aku pernah sayang seseorang lebih dia sayang aku.. then akhirnya aku yang merana..

tapi benda dah lepas aku ikhlas aku redha aku percaya jodoh pertemuan ajal maut semua Allah dah tetapkan.. baik mana pun perancangan kita baik lagi perancangan Allah... doakan aku ye kawan-kawan... 

ok... dah2 lega sikit dapat luahkan... mudah2an hidup aku dan kawan-kawan semua sentiasa di redahi Allah bahagia dunia akhirat dan dimurahkan rezeki..aminn... 

No comments:

Post a Comment