ENJOY IT...

Tuesday 5 August 2014

Hajat

Assalamualaikum

Alhamdulillah syukur sangat sebab dalam tahun ni ada beberapa hajat or checklist yang ingin di capai sudah di capai. Kadang- kadang fikir eh ak ni sebenarnya boleh cuma perasaan negatif sentiasa ada dalam diri. Bila nak lakukan sesuatu mesti kena positif dulu tenang alhamdulillah kejayaan di perolehi. 

Nak tahu x apa checklist kite tahun ni? Hehehe

1) Nak siapkan report practicum.
(sebab apa checklist sebab aku rasa pada masa tu report ni sangat susah dan mampu ke aku lakukan, alhamdulillah sudah berjaya. Awal2 tahun aku dah hadapi kesukaran bagi diri aku sebab terlalu negatif pada diri memikirkan adalah aku boleh atau tidak.)

2) Nak dapatkan lesen motor.
 (Ok hajat ni dari tahun 2009 kot, fobia aku dengan jalan raya ni dari umur 10 tahun xhabis2 lagi. Takut nak melintas jalan raya. bab ambik lesen ni aku betul2 paksa diri beranikan diri dan sentiasa tanam dalam diri kata perasaan itu dikawal, takut itu boleh dikawal, alhamdulillah x sampai sebulan aku lulus lesen motor. Syukur ya Allah. Aku dah berani bawa motor, dah berani bawa motor gi jalan raya traffic light or lintas jalan ke dah berani, so aku bukti dekat diri aku dan orang sekeliling aku yang aku bukan seorang yang lemah, ketakutan bukan faktor dalam diri aku hehehe macam fear factor pulak kenss)

3) Nak dapatkan lesen kereta.
(Bab ni aku macam rileks sikit pada mulanya sebab aku fikir bawa kereta senang tapi ya rabbi hari2 nangis oo nangis sebab kena marah dengan cikgu sebab badan tangan kaki terlalu keras hahaha bawa keta macam robot takut dia melebihi segalanya. setiap kali nak gi belajar kereta mesti sakit perut ulang g tandas 4 5 kali xlega2 selagi xhabis belajar. Kalau dapat cikgu yang baik xgarang ok aku boleh bawa dengan tenang tapi dapat cikgu yang garang aku akan jadi kelam kabut huhu so hampir sebulan lebih jugak nak test jpj sebab aku banyak skip kelas bukan malas sebab kena teman mak g rawatan hospital dekat kelantan. Alhamdulillah test jpj 20/07/2014 aku sesi ke-5 no 29 calob terakhir tu jpj pun dah malas penatkan bulan puasa ptg pulak tu. petang baru test takut dia rasa macam nak tunggu result final exam hahaha ketaq satu badan muka pucat tambah lagi masa tu bulan puasa pastu dapat jpj yang garang gilosss tgk muka aku pun xnak huhu aku nangis lagi tapi dengan jiwa semangat yang kental mak kat rumah baca yassin buat solat hajat dhuha semua mak buat nak bagi semangat kat aku hahaha takut dia lebih dari nak kawen hehehe. Alhamdulillah lulus lesen keta. Yeayyyyy hajat tercapai, syukur alhamdulillah. I.m happy).

4) Hari jubah.
( bab ni aku nak sangat sebab memang dari kecik lagi teringin nak pakai jubah ambil gambar baling2 topi dan ada la angan-angan nak ada someone special selain family datang nanti bagi bungee hehe boleh x tapi tu angan je belum pasti ada kan huhu. Tapi xpe ada family pun dah ok. insyaAllah bulan 11 ni kot hari jubah belum pasti lagi tapi berharap tahun ni la sebab tahun depan nak hajat lain pulak hehe)

Ok tu je hajat tahun ni alhamdulillah 3 hajat dah tercapai dengan jayanya syukur sangat. Akan aku jadikan tahun ni sebagai tahun yang bertuah bagi aku mungkin boleh jadi bonus kalau benda yang di angan2 kan tercapai jugak. Sapa tau kan3. Awak????? Doakan ye huhu. 

No comments:

Post a Comment