ENJOY IT...

Thursday 3 July 2014

My Bornday Come Again

Assalamualaikum

Salam ramadhan kareem wahai sahabat sedunia.. ya rabb subahanaAllah Allahuakbar Alhamdulillah, 3 ramadhan bersamaan 1 Julai 2014 genap usia 24 tahun, syukur Alhamdulillah ya Allah sepanjang usia perjalanan ini banyak dugaan ujian kemenangan keindahan kejayaan kedukaan telah dilalui walaupun sukar, Allah ada , Allah bantu permudahkan segala hal syukur Ya Allah..

Bila aku throwback bak kata orang la ni (tetiba loghat utara keluar kenss) macam best je sebab banyak hal yang sukar yang aku fikirkan xmampu untuk di lalui telah selamat dan berjaya di kecapi.. kadang-kadang menangis sendirian kenapa aku Ya Allah yang perlu lalui ini tapi hikmah di sebalik kesukaran tu Allah hadiahkan pelangi yang indah subahanaAllah. Aku selalu dengar baca masalah yang dilalui orang lain bercerai hidup, bercerai mati, kesempitan hidup, di duga dengan bermacam hal, pastu aku muhasabah diri bermonolog sendiri ya janji Allah itu pasti diduganya seseorang atas kemampuaan seseorang, Allah xkan sesekali menyusahkan hambaNYA.. tanpa kita sedari bila ujian datang mungkin kita ada buat salah dengan Allah, bila kita sedar hal itu cepat2 bertaubat in shaa Allah, Allah ada Allah bantu kita. :-)

So,perjalanan hidup aku ini indah seindah pelangi di langit aku bersyukur walaupun aku xpunya harta dunia, aku punya saham akhirat yang perlu ditambah setiap hari, aku belajar untuk tidak memenuhi kehendak hati, sentiasa belajar bertekad untuk istiqomah ke jalan Allah, tidak perlu cinta hati selain cinta Allah dan Rasul yang Agung, melebihi cinta Pencipta dari dicipta, melabuhkan kasih sayang cinta kepada yang melabuhkan cinta kepada Allah, yakin atas ketentuaan Allah, ya aku yakin jodoh pertemuan telah dirancang olehNya dengan baik tanpa ada cacat celanya.. aku menanti dengan penuh kesabaran, tak perlu mendesak atau didesak.

Alhamdulillah rezeki tarikh keramat ni mak nampak semakin sihat, syukur alhamdulillah, dah dua biji kek di potong so bertambah lemak kolestrol oh rezeki jugak tu. Ada la beberapa benda yang nak sudah di miliki tunggu si kaki empat pulak nanti wuuwuuu, :-)

Habit aku sebelum birthday sangat kepoh untuk mengingatkan orang sekeliling untuk wish kat aku hahaha kalau ada salah seorang teman rapat yang lupa wish the whole day akan bad mood huhu tapi tu saja perangai manja2 xnak hadiah apa pun cuma nak semua orang ingat yang kite wujud je.. aku suka menghargai dan mahu dihargai tu je no more, but its ok kalau ada yang lupa as human biasa la penyakit lupa sentiasa di selubungi kan hahaha

So as conclusion, I will dedicated to my soul my love my iron woman that is my lovely mom, thanks infinity that you come out me at the world, I can see the world and being a good muslimah, daughter of solehah in shaa Allah. I love you the whole of my life.. no woman can replace you at my heart you the only mom I love, thanks Allah give me a perfect woman my mom.. to my brothers, my sisters, my nieces, my nephews, thanks you sooooooo much. Give me a big cakes, give me du'a syukur. My Allah bless you.. to all my lovely infinity friends I heart you so much you are the great friends that I have thanks for du'a too. ( sorry for grammar hahahaha practice make perfect yoo)

Taraaa itu kek kite hihi :-)

Ha motip??? Ok birthday abg zen sama ngan kite tahun je lelain hahaha gedikzzz ken ramai lgi artis yg sama birthday nana af, arwah achik spin, agness monica, etc ramai la nampak sgt aku fanatik kan dgn 1 Julai kan,:-)wuuu

So sesapa yang berkongsi tarikh lahir ngan cik husna ni selamat hari lahir being a good human ok 



No comments:

Post a Comment