ENJOY IT...

Sunday 8 April 2012

ISLAM ITU INDAH

ASSALAMUALAIKUM




sekian lama tidak meluahkan dalam blog ini.. 
hari ini terasa ingin mencoretkan sesuatu...
lumrah kehidupan.. manusia sememang tidak sekuat mana.. 
walaupun orang sekeliling tengok diti kitA kuat tabah tapi hakikat dalamnya hanya diri sendiri dan Allah je tahu.. 
sekuat mana pun manusia kita akan akan tersungkur jugak.. itulah hakikat hidup.. 
kita tidak dapat lari masalah kesusahan..
 kelemahan manusia tidak dapat ditutup jika kita tidak bertaubat..
 belajar dan terus belajar untuk meneruskan kehidupan ini.. 
sesungguhnya aku sendiri tidak sekuat mana.. 
tapi aku sentiasa belajar dan mengubah untuk menjadi muslimah sejati..
 pintu taubat sentiasa terbuka bagi umatNYA yang memerlukan.. 
aku sering kali menangis ketika solat.. mengadu pada Allah yang Maha Mendengar Maha Mengetahui... kesusahan apa sekali pun dapat diselesaikan... 
Allah menguji umatNya kerana DIA ingin kita sentiasa dekat denganNYA.. 
aku insan yang sangat lemah.. tapi cuba kuat untuk mencorakkan kehidupan yang lebih baik..
 aku tak nak hidup dalam kerugiaan... 
ISLAM ITU INDAH.. 
lagi banyak kita mengenali islam lagi indah hidup kita.. 
SUBBAHANALLAH... 

No comments:

Post a Comment