ENJOY IT...

Monday 16 April 2012

BANGGA BILA ORANG KATA ANAK EMAK

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم


Topik "anak emak"
huih ramai kata anak bongsu ni anak emak anak manja
yes I'am.. I admit it..
bangga bila orang kata NURUL HUSNA ni anak emak
tahu kenapa?
sebab mak adalah segalanya.. so kalau orang kata kita anak emak.. memang betul la kita memang anak emak kalau bukan anak emak kita anak sapa ye?
anak bongsu anak manja ye? memang la.. NURUL HUSNA memang anak manja marah sikit dah nangis.. manja dengan muhrim kita xberdosa pun
so manja la puas2 selagi berkesempatan.. 
bagi aku walaupun dari sekolah lagi duduk asrama tapi xbermakna aku pandai berdikari sepenuhnya.. banyak benda jugak aku kena bergantung dengan family
mak masih xmengharap aku boleh buat semuanya
aku xkisah langsung kalau mak kongkong aku 
sebab aku akan rasa lebih selamat kalau mak kongkong aku..
korang pun kalau mak larang korang tak boleh buat itu ini jangan la rasa terkongkong lak ea.. sebab mak kita larang sebab benda yang kita wat tu tak betoi atau salah
mak kita dah jaga kita dari kecik lagi so mak akan tahu apa yang baik dan apa yang tak baik..
sebab mak kita nak kan selalu yang terbaik untuk kita
so kita sebagai anak mesti patuh dan menghargai mereka okey :) 
macam aku setiap masalah yang berlaku kalau boleh tak nak la cite dekat mak sebab tak nak mak risau 
tapi ajaibnya mak kita ni dia secara automatik (cewah hikhik) akan dapat detect yang anak dia ada masalah atau tak.. 
sebab naluri ibu tu kuat.. hebatnya ibu kita
mak kita adalah pendengar yang baik.. dan juga kaunselor yang terbaek
setiap masalah yang berlaku mak mesti dapat selesai 
dan akan menasihatkan agar sabar tenang
syukur alhamdulillah sebab Allah kurniakan seorang ibu wirawati yang terbaek buat ku dan keluarga..
walaupun mak menderita penyakit  kanser hampir 10 tahun tapi mak masih nampak kuat.. mak kuat sebab anak2 nya..
sayang sangat dekat mak.. kalau boleh adik nak hidup dengan mak sepanjang hayat adik..
adik teringin sangat nak balas jasa mak.. tapi mungkin adik tak mampu tapi apa yang adik mampu setiap solat setiap sujud setiap doa adik sentiasa berhajat berdoa agar mak sentiasa kuat dan bahagia serta dirahmati Allah didunia dan diakhirat.. amin..
miss u so much.. I love you so much..




No comments:

Post a Comment