ENJOY IT...

Wednesday 15 May 2013

Segala-gala hal di sini

Assalamualaikum..

fuhhh (lepaskan penat dan tekanan) YaAllah kau kuatkan diri ku ini untuk tempuh segala dugaan yang Kau berikan.. OK.. aku selalu nak jadi kan diri aku ni sentiasa positif berpandangan jauh tetapi kadang-kadang pasti akan terpesong jugak sebab I"m a normal person that always do mistake.. apa yang aku mampu bila teringat balik dosa-dosa lama dan dosa sekarang always istifar mohon keampunan kepada Allah...

semenjak ni aku sangat la sibuk tapi orang sekeliling akan tengok aku rileks tenang je kan.. boleh tidur lena.. tapi dalam hati ni ya ampun serabutnya berfikir mengalah professor...semua benda aku fikir dalam 1 masa.. dan sampai satu tahap aku dah tak tahan aku akan menangis semahu-mahu nya dan itu adalah aku yang sebenar..kuat nangis hehe...tapi aku xkan nangis depan kawan-kawan..aku xnak dorg tahu yang aku ni lemah... 

tapi tadi dah xtahan sangat aku boleh nangis sambil telefon mak sambil jalan ke pejabat pos.. oh malu tapi dah tahan rasa tertekan dengan banyak benda... air mata ni mengalir sederas yang boleh.. lepas telefon dan nangis baru rasa puas... aku risau sangat sekarang tempat praktikal aku xda lagi.. assignment aku lagi 2 final project xsiap lagi... exam  xlama lagi... sekarang ni aku hanya fikir pasal stdy je.. aku xnak langsung terlibat dalam masalah orang lain sebab aku hanya boleh fokus untuk 1 perkara dalam 1 masa... mungkin sekarang aku lebih untuk pentingkan diri sendiri....maafkan aku ye...

tadi macam kelam kabut kabut jugak aku mesej orang tu orang ni.. telefon sana sini tanyakan tempat praktikal.. oh kredit yang berpuluh hengget yang sekian lama xtopup sekelip mata tinggal berapa hengget je.. adoi.. xpe itu pengorbanan untuk diri sendiri jugak..hoho...

dan akhir sekali rasa bersalah sebab libatkan mak aku dalam masalah aku ni terus aku mesej mak aku

aku : orang bukan nak bagi mak serabut. orang xtau nak minta tolong sapa dah. orang bukan reti buat apa pun.... 

(masa taip mesej ni aku nangis semahu2nya sampai kan kertas research aku basah sebab air mata menitis banyak sangat hehe sangat tragis la...)

then berapa minit kemudian mak balas...

mak :x pa adik bgtau je sekurang2nya adik dapat lepas tekanan yang adik tanggung. mak faham perasaan adik. adik sabar cuba kawal perasaan banyak2 berdoa dan berselawat setiap masa.. 

(ok lepas baca mesej ni rasa macam magic..aku rasa bersemangat sangat dan rasa kuat.. oh kuasa mak sangat hebat... Ya allah kan panjangkan umur ibuku sembuhkan lah penyakit nya.. bagi lah aku dapat balas budi ibuku... Allahuakbar..)


No comments:

Post a Comment