ENJOY IT...

Tuesday 14 January 2014

END OF PRACTICUM

Assalamualaikum

alahai.... lama sungguh tak update entry dekat belog ni.. ibarat hidup segan mati tak mau ni huhu... sibuk sungguh.. aku yang sememangnya tak pernah langsung bekerja sebelum ni.. bila berpraktikal aku tersangat lah excited... kalau boleh aku nak buat semua kerja.. bagi aku kalau boleh 6 bulan aku praktikal aku nak belajar dan kaut banyak pengalaman... aku tak nak satu pun aku siakan.. alhamdulillah banyak benda aku belajar syukur... 

alhamdulillah syukur kepada Allah.. segala urusan praktikal aku berjalan dengan lancar dan jayanya... dalam masa 6 bulan praktikal aku merasakan ada satu batu yang besar berada atas kepala aku.. tapi aku tak nak kata ia sebagai satu bebanan... jurusan IT bukan lah jurusan yang mudah.. kenyit mata boleh settle segala kerja.. tidak sama sekali.. dari segi buat report sangat lah menguji kesabaran sebab aku totally tidak pandai bercoding.. tapi aku selalu pujuk dri aku.. "husna orang lain boleh buat kenapa kau tak boleh, apa yang membezakan kau dengan orang lain adalah usaha.. kalau kau berusaha berdoa tawakal.. insyaAllah Allah akan tolong lancarkan segala2nya..." so aku gigih kan diri... korek segala2 yang aku belajar dan terhasil lah projek aku iaitu "Guestbook System"... walaupun simple sistem.. aku bangga dengan diri aku ni sebab aku dapat lakukan dengan ada nya motivasi yang tinggi dalam diri hahaha..gitu kan..aihhh

so sekarang aku adalah seorang penganggur yang berjaya ok... urmmmm... tamatlah degree aku alhamdulillah... macam tak percaya pun ada.. sebab aku ni bukanlah pandai.. segalanya malas nak buat... alih2 dah tamat belajar hahahaha... kuasa Allah kan.. bila kita yakin Allah akan bantu kita.. segala-galanya dipermudahkan...

sekarang akan bermula chapter baru iaitu cari kerja, sambaung belajar atau KAHWIN.. which one??? ok borang kawen aku dah lama ambik tinggal nak isi dan hantar je..ah gopoh kan.. eh xla lawak je... hahaha... sekarang fokus aku dua je.. cari kerja or sambung belajar.. mak dah bagi green light untuk sambung belajar.. tapi aku rasa macam nak buat dua2 sekali tapi ntah la sebab banyak sangat tapi..tapi pelan2 kayuh insyaAllah akan sampai kepuncak jugak walaupun lambat... 

 masa majlis tamatnya praktikal.. ayoyo...gambar candid semua ni... staf suruh aku berucap.. tapi see cakap sikit gelaknya lebih..tak pernah nak serius.. aku buat gitu sebab aku takut aku sedih.. sedih oo nak tinggalkan pejabat tu.. staff dekat situ semua superb best..baik giloss uolls


 sesi penyampaian hadiah... hehe suke-suke dapat hadiah... alhamdulillah... satu penghargaan yang berharga... syukur


 tadaaaa... alhamdulillah...


staff yang paling rapat sebab dalam pejabat tu hanya ada 2 orang je staff perempuan...seorang cuti bersalin tinggal kak nora ni je la.. k.nora ni banyak ajar aku macam2 perkara... sporting habis..peramah orang nye..


 yahoooo... yabedabedu... see.. report dah siap jilid dan selamat dihantar kepada pensyarah..penyelaras aku Mdm. Alawiyah... syukur alhamdulillah..

p/s.. to all my beloved friends dunia akhirat.. congratulations to all of you... thank you, being my good friends.. sayang korang kerana Allah.. see u again...convocation day

enddddd



No comments:

Post a Comment