ENJOY IT...

Sunday 9 March 2014

Syukur Alhamdulillah

Assalamualaikum
SubhanaAllah..Allahuakbar..Alhamdulllah... perasaan yang xdapat digambar kan sekarang...when people change to be a better, a life will be smoothly.. InsyaAllah dengan izinNya...
Aku ingin kongsi satu pengalaman hidup...korang bayangkan umur aku hampir 23 tahun aku baru pandai bawa motor sendiri.. dah pandai start motor je bukan pandai bawa lagi terus mak suruh ambik lesen... aku sebenarnya fobia dengan persekitaran jalan raya sebab pernah kena langgar dengan motor depan rumah masa darjah 3 or 4..huhu lupa dah... masa form 4 n 5 dulu aku seorang je kot yang sanggup berebut naik bas pergi sekolah..huhu kawan2 lain semua dah ada lesen n pergi sekolah bawa motor je... berangan jugak eh syok nye ada lesen motor n boleh gi sekolah bawa motor kan tapi apa kan daya perasaan takut tu melebihi segalanya...so tahun 2010 kot mak paksa jugak ambik lesen masa tu baru habis stpm.. aku pun pergi la ambik lesen belajar tengah2 panas nun.. gigih jugak... tapi separuh jalan je huhu sebab dah sambung study aku dah jadi malas nak ambik lesen..teruk kan... xpe la lepas dari tu aku final year n semester 6 dan perlu menjalani praktikal so I need a license as soon as possible even lesen L pun jadi la... so sekarang tiada paksaan semua dengan kerelaan hati... pergi la ulang alik ambik lesen motor sebab lesen dulu dah expired sebab melebihi 2tahun... aku praktikal bulan 7 aku ambik lesen bulan 6 gitu.. tupun cuma ambik lesen L je dulu.. so 6 bulan praktikal aku gi dengan bawa motor seorang2... dengan takut2 ketar2 gigih jugak..selalu je motor keta lori bas hon bagi lampu kat aku..huhu takut ooo balik umah aku ngadu dekat mak... mak kata xpe la belajar jangan buat silap lagi... so alhamdulillah 6 bulan praktikal xda la aku terlanggar orang ke atau orang langgar aku..alhamdulillah selamat sejahtera hehehe...
Dengan tekad dan hati yang jitu aku bersemangat nak habiskan kan lesen bagi dapat P xmau separuh jalan dah..... habis praktikal aku xmau keja lagi... ok bab cari keja ke apa aku cerita dekat entry lain la nanti...huhu.. start bulan 2 pertengahan aku dah pergi buat latihan motor.., seminggu dalam 2x macam tu... tudia hangat2 pun pergi... kalau belajar xkena marah bukan namanya belajar kan..so mula2 belajar memang kena marah lepas tu cikgu dah sayang hehehe sebab niat nak belajar dan nak buat apa yang cikgu suruh je... alhamdulillah semuanya berjalan lancar...
Today is a date..TEST JPJ oooo.. 09/03/2014 (ahad) perasaan takut ya ampun.. semua benda jadi xkena... tapi aku ada tanamkan satu prinsip dalam hidup ni selalu kata pada hati... "takut tu cuma perasaan je, manusia yang hebat boleh kawal perasaan" so aku betul2 kawal segala perasaan yang ada... alhamdulillah... aku diberi sesi PERTAMA giliran no2..huhu nebes nok.. awal2 dah dipanggil..alhamdulillah syukur berkat doa mak keluarga kawan2 terdekat..aku lulus dengan jayanya...dapat markah 18/20...
So now aku dah boleh jadi rempit yang bertauliah hahaha...aku dah ada lesen motor kikiki...azam aku tahun ni xbanyak pun cuma ada beberapa yang penting je... pertama nak ada lesen motor dan kereta so... sekarang usaha gigihkan diri ambik lesen keta pulak... ha tu la alkisah si husna yang dulu penakut tapi sekarang berani ala2 manja gitu... hehehe

No comments:

Post a Comment