ENJOY IT...

Wednesday 19 March 2014

Kerja oh kerja

Assalamualaikum....
Alahai korang aku xlarat dah nak menganggur huhu aku rindu nak berkerja macam praktikal dulu tu... tapi aku xtau nak cari kerja apa... selagi xhabis ambik lesen kereta lagi tu teragak2 nak cari kerja huhu... stress oo bila asyik orang sekeliling tanya kenapa xkerja lagi...huhu sedih wei...orang luar xkan faham apa yang aku rasa dorang xduduk kat tempat aku ni... dorang bukan tau apa... tanggungjawab aku terhadap mak aku lebih penting dari segala2nya...
Memang la aku teringin banyak benda nak beli tapi xkerja xda gaji so pendam kan je la.. memang la duduk umah mak aku bagi duit tapi semua duit tu kena simpan dalam tabung haji..syukur alhamdulillah sikit sebanyak ada jugak simpanan.... memang duduk umah seronok tenang tapi aku mahukan kerjaya tetap untuk jamin masa depan aku..aku xmau sesekali bergantung hidup dengan orang lain... sapa xnak kan kerjaya tetap...
Tapi aku ada tanggungjawab yang lebih penting..ye la aku ni bukan kategori anak yang baik.. tapi aku hari2 usaha untuk jadi anak yang disayangi yang solehah... tambah lagi anak bongsu yang belum ada tangungjawab untuk orang luar so aku la yang selayaknya jaga mak teman mak... bukan aku xnak kerja cuma masa belum sesuai... insyaAllah aku yakin sangat rezeki aku ada cuma mungkin lambat sikit... tapi sekarang xkerja pun alhamdulillah rezeki aku ada je xpernah xmakan seharian pun... rezeki Allah luas... cuma belum masa lagi untuk aku kerja memandangkan mak aku bukan nya sihat sangat... xkan nak tinggal dia sorang2 dekat umah sedangkan dia ada anak yang belum kahwin yang boleh jaga teman dia... aku xnak menyesal bila aku kerja jauh dari mak...apa2 terjadi menyesal xguna lagi... bia la aku tahan perasaan dengar orang luar kata apa sahaja.. sebab dorang berhak kata sebab dorang xduduk ditempat aku... syukur alhamdulillah...


Hidup ibarat cermin kereta... kenapa begitu..cuba kita lihat cermin hadapan lebih besar dari cermin sisi... kerana pandangan depan lebih penting dari pandangan belakang... jadinya pandang lah kehadapan kerana masa depan menanti kita., yang penting YAKIN!!!! Cuma sesekali haruslah pandang belakang untuk menghargai masa yang lepas kerana masa lepas membuat kita kuat untuk kehadapan..

No comments:

Post a Comment