ENJOY IT...

Thursday 3 May 2012

TINGGAL KENANGAN

ASSALAMUALAIKUM..

Jumaat.. alhamdulillah masih lagi bernafas.. 
punyai kekuatan untuk harungi ranjau onak duri kehidupan.. 
syukur padaMU.. 
KENANGAN?? apa itu kenangan.. 
Ya ALLAH hebatnya kenangan yang KAU berikan untuk hambaMu ini.. 
aku terima aku simpan kenangan ini hingga akhir hayat ku.. 
CINTA?? cinta yang pernah hadir antara manusia memberi 1001 kenangan.. 
mudah bagi mereka untuk lupakan jika sudah temui cinta yang baru..
 bagi ku amat perit dan sangat sukar untuk melupakan.. 
doaku tiap hari agar dapat melupakan insan yang ku sayangi tapi sudah hampir 3 bulan masih belum pudar perasaan itu.. 
sedangkan mereka sudah bahagia pun.. 
secara rasional memang tidak adil bagiku semua ini.. 
tapi siapa aku untuk aturkan semua ini..
 aku yakin pasti ada hikmahnya yang tersembunyi..
 aku perlu sabar walaupun sukar.. 
aku perlu redha walaupun hati aku sakit... 
dulu waktu mula2 memang aku selalu salahkan mereka2 tapi sekarang bila fikir balik aku tidak perlu salahkan sapa2 kerana itu adalah UJIAN dari ALLAH untuk aku...
sayang memang sayang..sebab dia insan pertama yang terlekat dihati.. 
susah senang dahulu sama.. tapi sekarang jatuh bangun aku sendiri.. 
setiap masalah yang berlaku dapat mematangkan aku.. 
dulu aku seperti anak keanakan tapi sekarang tak lagi aku lebih dewasa..
boleh buat keputusan dengan lebih baik..
semoga kenangan aku dengan seorang insan ini bia la menjadi sejarah.. 
jika dia bukan jodh ku lagi jauhi lah aku dengan dirinya dan jangan lah bagi kami saling sakit menyakit kan tetapi jika dia jodoh ku lagi bagilah kekal seperti ini dan aku sentiasa berada dalam suruhanMU dan tidak sedikit terpesong.. dekatlah diri KU dengan dirIMU agar aku lebih menghargai..
 berilah aku kekuatan untuk terima semua ini agar hati aku lebih tenang dan bahagia.. 
jika itu pilihan tepat baginya bahagiakan lah dia dengan insan tersebut..
doa ku agar aku dapat capai cinta yang halal suatu hari nanti.. 
subhanaAllah...



tinggal kenangan .. :(


No comments:

Post a Comment