ENJOY IT...

Sunday 1 July 2012

HEPI BORN DAY TO ME ~~~


assalamualaikum,,,


alhamdulillah.. sujud syukur pada MU ya Allah.. 01/07/1990--01/07/2012.... genap sudah umur ku 22tahun.. wah2 cik una dah besar.. dah leh kawen ni kihkih... pertama kali aku panjatkan kesyukuran kerana Allah masih beri aku peluang untuk meneruskan kehidupan.. semoga aku sentiasa kuat meneruskan kehidupan yang mendatang sebagai seorang muslimah yang sejati and I'm proud to be a muslimah...


Jutaan terima kasih buat ibu tersayang HABSAH BT HASSAN... kesakitan melahirkan seorang insan bernama NURUL HUSNA BT SHARIFF.. kesabaran ketabahan mak membesarkan adik sehingga sekarang mak masih tak yakin yang adik dah boleh berdikari.. mak sentiasa menjadi tulang belakang adik sentiasa guide adik ke jalan yang di redhai ALLAH.. terima kasih mak.. 

 

Since, pukul 12 a.m 01-07-2012 aku menerima ucapan xputus2 dari sahabat2.. aku hanya membalasnya bila ucapan pertama aku untuk mak... lepas subuh aku mesej mak.. walaupun bilik mak sebelah bilik aku je tapi segan nak cakap depan2.. so aku mula kan dulu dengan antar mesej "mak terima kasih. hari ni adik dah 22tahun.. adik sayang mak" huhu dengan ucapan yang pendek air mata aku mengalir xhenti2.. sungguh sadis.. beberapa minit kemudian mak balas mesej pulak "SELAMAT HARI LAHIR ADIK. MAK DOA KN ADIK BERJAYA DUNIA AKHIRAT DAN BERSABAR SEGALA DUGAAN DENGAN BERIMAN KEPADA ALLAH. MAK PUN SAYANG ADIK" oh2 terus air mata aku mengalir selaju2nya... nasib baik bilik gelap lagi aku nangis dalam selimut.. huhu cover... then buka email.. i got one email from my friend... wah lagi bertambah aku nangis.. lama dah aku tunggu email or mesej or khabar dari member aku sorg ni.. lama dia mendiam diri.. huhu alhamdulillah.. di hari special aku ni dia masih ingat lagi.. cukup lah hanya sekadar kawan...

  

Then buka FB pulak.. lagi la aku terharu.. lebih dari 100 ucapan aku dapat.. alhamdulillah.. aku bersyukur sangat.. banyak2 hari or tarikh.. 01/07 ni adalah tarikh yang sangat2 special.. aku bangga di lahirkan pada tarikh tu.. ntah la.. senang sangat kan nak ingt tarikh tu.. then tarikh dalam bulan islam pun senang nak ingat 9 zulhijjah.. special kan.. mak aku kata aku lahir time takbir raya haji...

 


So aku ada list kan beberapa azam di hari lahir aku ni.. harap tercapai.. yang pasti aku hanya merancang Allah segala2nya menetukan...


1. be a good girl (anak yang baik, pelajar yang cemerlang, adik yang baik, kawan yang baik, acu yang baik, dan semuanya serba serbi baik.. insyaAllah)
2. hilangkan segala dendam dalam hati dan diri
3. belajar memaafkan semua orang.. walaupun hati tersangat terseksa.. dengan memaafkan insyaAllah... hati akan menjadi tenang..
4. xmau lazer2 dah..
5. belajar rajin2 dan jadi kebanggaan keluarga..
6. jadi budak comey haha ni azam yang mepek kihkih
7. jaga hati jaga iman jaga diri... tutup hati untuk yang haram.. buka hati pada yang halal.. INSYAALLAH.
8. belajar masak
9. sopan santun xmau kasar2.. xmau panas baran.. perbaiki diri dari hari ke hari.. walaupun sukar cuba selagi mampu.. hanya kerana Allah...
10. Mekah.. menanti hari bahagia menghadap Kaabah.. mudah2an..

 





No comments:

Post a Comment