ENJOY IT...

Saturday 14 July 2012

~SAYANG ACHU~

Assalamualaikum.....

hey2.. dear.. miss u a lot la.. lama xupdate entry baru kan... malas je... lagi pun berukband yang tersangat slow macam siput.. xnak panggil berukband dah la.. nak paggil siputband leh x?kihkih...

tajuk entry kali ni sayang achu? sapa achu tu? hey2 semestinya tuan kedaung blog ni la.. cik una.. hehe.. beberapa hari yang lepas... aku terjadi ibu susuan botol anak sedara aku... akak aku kena gi kursus.. so 4 hari kena jadi ibu sepenuh masa.. hoho jaga baby tu.. semua benda aku kena urus kan.. tapi best sangat bangun2 pagi tengok baby sebelah aku.. comey nye time dia tido.. boolat demok2.. haih geramnye... nak je aku cubit pipi bambam tu.. penyanyang kan aku hihi.. 

aku suke sangat ngan baby..dulu mula2 takut gak nak pegang baby ni macam2 terbayang. takut time aku pegang terlepas la.. apa la.. sekarang dah pro oo.. dah pandai bagi mandi dah pandai bagi tido... serba serbi la.. bila dia nanges pun dah pandai pujuk.. syok oo jaga baby ni.. haish bau baby memang wangi.. kalau time dia bangun tido tu lagi la... macam nak cium lama2 je.. bau masham2 dia best sangat...  

sekarang dah mula rindu amna la..huhu...xkesah pun sebenarnya kena bangun pagi2 buta wat susu kat dia.. memang agak sakit pala gak la.. sebab memang xdapat tido dengan lena.. setiap 3 or 4 jam sekali dia akan bangun nak susu.. ada hari tu amna bangun pukul 5 pagi then xnak tido dah.. kena layan dia.. sembang2 ngan dia.. awalnye aku bangun tapi best sebab amna dah pandai senyum gelak.. dah pandai wat garang lagi... amna baru 4 bulan je.. tapi berat dia dah 7kg.. berat la... lenguh gak tangan lau dukung dia lama2...

anak sedara aku dah da 14 orang ramai kan.. yang paling besar umur 19 tahun... beza 3 tahun je ngan aku... dalam family aku tinggal 2 orang je yang xkawen lagi... yang lain semua dah selamat.. along ada 5 orang anak, k.lang ada 3 orang anak, Da ada 4 orang anak, acik ada seorang anak dan k.yan pun baru ada seorang... 

achu ni memang garang orang nye...tapi anak sedara aku sorang pun xda yang takut huhu.. selalu kena buli ngan dorg... pernah satu hari tu akak aku tegur anak dia "danial kan ibu dah kata jangan layan acu tu macam acu tu darjah 2" huhu cian aku walaupun umur dah 22 tahun tapi anak sedara aku main2 je ngan aku ni...

aku suka budak2... kalau pandang dorg rasa hilang sekejap masalah.. mesti aku akan fikir.. bestnye jadi budak2 xyah fikir macam2... main makan n tido je dorg.. best kan~... masa kita dah berlalu.. life must go on....so kena sentiasa bersiap sedia dengan segala2 nya yang berlaku.. setiap masalah pasti ada jalan penyelesaian dia kan2....

meh nak senarai nama anak sedara aku ni...

1) NURUL FARAHANA (19TAHUN)
2) NURUL FARAHIDAYU (17TAHUN)
3) NURUL FARAHATIHRAH (14 TAHUN)
4) MUHAMMAD FARIDDUDIN (12TAHUN)
5) NURUL FARAHALWANI (8TAHUN)
6) MUHAMMAD DINIE (13TAHUN)
7) NUREEN AMNI (10 TAHUN)
8) MUHAMMAD DANNY IMAN (3 TAHUN)
9) MUHAMMAD DANIAL (11 TAHUN)
10) ALYA AZMWANI (10 TAHUN)
11) AUNI LYANA (6 TAHUN)
12) AMNA KHAIRINA (4 BULAN)
13) MUHAMMAD DANISH AMSYAR (1 TAHUN)
14) MUHAMMAD AMMAR (4 BULAN)

see.. aku leh hafal nama penuh dorg sekali umur hehe.. 14 org tu ramainye... lau time raya memang meriah.. tapi lau hari lain sunyi sepi umah ni huhu...



ha ni semua gambar amna khairina.. masa aku jaga amna ni... huhu miss u la dak demok...













No comments:

Post a Comment