ENJOY IT...

Monday 14 May 2012

KEMUDA

Assalamualaikum...
eh2 KEMUDA apa tu... meh sini aku nak terangkan
"KEMUDA" ni singkatan bagi perkataan "kem anak muda generasi muda FELDA"
11-13 mei 2012 terlaksanalah satu kem yg aku join di kem air tenang, janda baik, Pahang..
KEMUDA ini diadakan untuk memupuk kesedaran dan menyegarkan minda kita tentang sejarah, kejayaan, dan masa hadapan bersama FELDA. aku join kem ini sebab aku anak FELDA.. bangga seketika sbb jarang kampung2 lain wat kem untuk belia2 atau anak2 muda kan.. tapi felda ni lain sikit sentiasa ada program untuk anak2 felda.. walaupun orang ramai yang luar felda kata kerajaan buat untuk pancing undi la apa la.. tapi kalau dorg buat untuk kebaikan kami semua apa salahnya.. sepanjang penglibatan aku apa yang aku nampak kebayakkan program yang aku join memberi kebaikkan pada diri aku.. byk benda yang dah ubah aku.. dari aku form 3 lagi tuisyen felda, pastu program motivasi jangan cakap la setiap tahun aku join, form 5 pun ada tuisyen lagi.. nak masuk U FELDA bagi duit lagi.. sangat2 bersyukur sebab menjadi sebahagian daripada warga FELDA.. bagi yang selalu bersangka burk tentang FELDA ingin aku jelas kan di sini duit yang kteorg dapat tu bukan la dari rasuah ke amenda ke.. itu duit dari susah payah mak bapak kterog.. macam bonus la.. susah payah kait kelapa sawit bagai tu lah hasil yang kami warga felda dapat.. kerajaan xkan bagi saja2.. dorg bagi bersebab.. itu bagi pandangan aku lah.. ok kembali kepada asal KEMUDA.. kem ni berlangsung 3 hari.. ohoh.. aku ponteng kelas aku ponteng ko-k.. insyaAllah surat pelepasan kuliah dpat nanti.. pengalaman tu yang penting.. bangga xterkata sebab UUM sampai dulu kat kem tu.. UUM juga U yg paling jauh.. U yang dekat semua smpai lewat..huh xpatut.. kem ni lebh kepada LDK (latihan dalam kumpulan).. antara aktivitinya bina kumpulan, mewarisi perjuangan, kukuh kumpulan, interaksi minda, dan ekplorasi kejayaan.. paling suka aku dapat main pin ball kahkah.. first time main.. macam badut je hihi.. first round aku banyak nyorok.. maker je aku angkat tapi muka xnmpak.. punya jaga badan xnak sakit.. 2nd round main dah pro sikit.. dah bergerak2 hihi.. adoi.. memang pengalaman yang best la.. bukan senang nak dapat main pin ball kan.. lau xda keberanian memang leh pengsan la.. alhamdulillah aku tetiba jadi berani walaupun mula2 takut kot... tapi last2 rasa gian mcm nak main je lagi harap2 dapat peluang lagi la.. aktiviti lain tu boleh la xla best sgt.. tapi masih dapat pengajarannya... tapi yang sedihnya xdapat kawan ramai la.. masa yang suntuk hanya senyum2 je nak berkenalan ambik no phne ke apa ke xda la.. xsempat.. sedih2..  overoll tumb up la aku suke join program lagi jauh lagi aku suke.. akak aku kata masa kat U ni la kena aktif nnt dh keja mana da peluang dah.. kita bersosial dengan aktiviti xsalah dan perlu jaga perbatasan its ok.. aktif la selagi mampu.. dengan join program kem ni kita dapat membina communication skill kita.. dulu aku sorg yg sgt2 penakut untuk berckp depan org ramai tapi skrg still da perasaan takut tu tapi more better la.. husna dlu n skrg dah berubah.. husna dah xlembik.. ok!! moh kite tgk2 gambar lak..


jalan kaki nak g  kem 

 couresemate.. aida

aida n ayu..

bekpes..

 baca doa lu..

 nyummy.. hihi makan sampai lincin..



 posing lu sebelum perasmian..

kawan baru aku ema n aida..



















yooo.. pin ball time.. yuhuu

bincang startegi untuk kalah kumpulan merah..

encem kapten kih...

grrrrr.. haha buruk je.. dak comot..

berat kan marker tuh huhu









adoi benda yg aku xsuka ponink pala...




yeay penutup suda..

jutawan felda..best2

huh akauntan serabut huhu










finally... 




UUM di jantung hati hihi... the best team.. keep in touch yooo....

No comments:

Post a Comment