ENJOY IT...

Thursday 21 June 2012

awak-awak jangan merokok plizz!!

Assalamualaikum...

alhamdulillah.. indahnya cuaca pagi jumaat ni penghulu segala hari... rasa bahagia sangat segar je udara yang dihirup ni bersama aroma nescafe yang siap sedia untuk diminum.. uhuh husna skema napa ni hehe


ok2 back to normal ek... merokok tajuk entry pagi ni.. napa ye?? huhu aku pantang sangat orang merokok ni pliz awak-awak semua jangan la merokok ye.. bahaya sangat.. bagi aku sendiri yang xda penyakit penat lelah dan sewaktunya.. akan jadi penat dan sukar bernafas bila terbau asap rokok.. nafas aku akan turun naik dengan cepat... aku sensitif sangat dengan asap rokok ni.. di rumah aku adalah zone melarang rokok sebab mak aku akan jadi penat bila bau asap.. so acik yang dulu merokok terpaksa berhenti demi menghormati mak dan juga demi kesejahteraan diri dia juga.. dan ahli baru yang hadir dalam keluarga aku terpaksa patuh la dengan arahan ni.. dorang nak merokok boleh tapi luar dari kawasan rumah.. 


masa kelas ko-k ritu ada satu tajuk pembentangan ni pasal rokok, then kitaorang pun berbahas la.. bagi pendapat masing2.. seorang member aku laki ni dia bagi pendapat bahawa merokok ni banyak kelebihan kalau kita menilai betul2.. oh bagi dia yang merokok memang la ada kelebihan kan.. tapi bagi kita yang xmerokok ni , kita akan lihat pada sudut negatif je la.. dia kata orang yang merokok ni akan kelihatan macho (uweekkk) dan senang perolehi ilham bila merokok.. oh2 pastu perempuan yang berjaya apa semua yang xmerokok tu berjaya je tanpa merokok pandai je banyak je ilham kan... lain orang lain pandangan mungkin itu salah satu alternatif untuk mendapat ilham... tapi bila di lihat pada jangka masa yang panjang...ilham kemana kesihatan kemana.. organ2 dalam badan dah rosak... eh2.. wahai kaum adam dan kaum hawa yang merokok berhenti lah merokok pliz  merayu sangat2 ni... sayangi lah diri kita yang hanya di pinjam sekejap je oleh Allah.. hargai lah sebaik  mungkin oke...


ok nanti kalau sapa2 nak kawen ngan aku kalau merokok pliz berhenti merokok dulu ye huhu aku xnak jadi janda awal.. aku xnak gaduh2 sebab duit xda nak beli rokok apa semua tu.. 


so plih anda nak yang mana kawen or rokok.. kalau rokok go away!!



sumber gambar : http://wavewsa.blogspot.com



No comments:

Post a Comment