ENJOY IT...

Friday 8 June 2012

flu vs exam

assalamualaikum..

huhu dugaan musim exam.. selesema demam homesick (walaupun baru balik umah).. sekarang cuaca memang xmenentu.. ujan panas tiba redup sat eh2 ujan pulak.. memandangkan aku memang xda roomate dah so memang aku akan terperap je dalam bilik.. so hirup udara dalam bilik je.. huhu memang senang nak berpenyakit la kan.. no more oxygen... tipon mak.. eh2 semalam mak yang tipon.. mak kata satu rumah demam selesema... sekarang berjangkit dekat aku lak... baru ngadu dekat mak selesema...dengan pantas mak menjawab adik cepat gi cari ubat makan nanti melarat... hoho mak memang caring kalau bab2 sakit ni.. sanggup habis duit berhabis2an kalau bab ubat ni.. ingt lagi masa duduk asrama dulu sanggup bagi macam2 vitamin untuk aku sentiasa sihat examo la untuk otak tapi aku ni malas sikit so bagi la berbotol2 examo pun result duk gitu jugak..huhu... pagi tadi terjaga pukul 5 sebab hidung tersumbat.. godek2 loker jumpa la panadol soluble hoho memang aku xsuka ubat tu tapi kerna terpaksa sbb exam bape hari je lagi... so aku rendamkan soluble dengan ribena hihi memang sedap la uweekkkk... separuh nyawa aku telan tadi.. so pas minum ni sambung stduy tapi hanya mampu satu bab je sebab mata dah mula ngantuk...bagi aku xperlu study bagai nak rak.. yang penting kualiti not kuantiti kan... kalau da k.wafa mesti leh ajak dia g klinik ke farmasi ke.. nak gi sorg takut walaupun dekat je pun.. yang pasti aku xnak gi pusat kesihatan UUM.. aku lebih rela abis duit berpuluh2 ringgit untuk beli ubat dari makan ubat free.. serik aku ngan ubat kerajaan ni.. selalu jek bagi ubat salah.. kalau ubat betul pun jangka masa untuk baik sangat la lama.. penuh dadah lam darah aku ni baru la nak baik.. tapi kan sakit ni kan menghapus dosa2 kecil kita so aku terima dengan hati terbuka.. tapi still berusaha untuk sembuhkan sbb aku xnk menyusahkan sapa2.. kuatkan diri bangun pagi tadi buat kerja yang leh kuakan peluh basuh kain guna tangan walaupun sebelum ni aku suka basuh guna mesin je.. sebab ia dapat menjimatkan masa hehe alasan bagi orang malas cam aku... erm harap selesema demam ni dapat baik supaya aku dapat stdy dengan tenang dan jayanya tanpa bertemankan tisu n vicks lagi.. berkilat hidung aku ni asyik sapu vicks je...sakit tengkok aku tido dengan bantal yang tinggi... suara aku jangan di kenang la sememang sejak azali dah serak bertambah serak la.. kalau nyanyi lagu ella confirm korg xdpt bezakan yang mana satu ella yang mana satu husna kan hehe pasan giler.. adoi... walaupun sakit aku masih boleh gelak n senyum... salah satu ubat bagi seorang pesakit adalah dengan mengembirakan hati.. so walaupun sakit hepi2 kan diri agar sakit yang dirasa tu beransur pulih insyaAllah... sememangnya aku sorang yang sangat ramah banyak mulut tapi untuk orang yang kenal je la.. so lam blog ni pun aku suka bebel sorang2 boring la sorang2 ni..xtau nak wat pe.. nasib da blog ni leh aku luahkan semua kat sini.. walaupun xda sapa yang baca pun.. tapi terasa ringan la sikit beban tu...

hoho rajin2 kan diri ni....



sapa mau rawat saya??



study jugak walaupun sakit..gogo HUSNA!!


No comments:

Post a Comment