ENJOY IT...

Tuesday 12 June 2012

JODOH~

ASSALAMUALAIKUM...

dah nak magrib pun.. tapi rasa cam nak kongsi sesuatu je.. bilik aku tepi padang setiap petang budak lelaki kolej aku pasti terjerit2 main bola.. kadang2 kalau ada coach (eh betul ke eja hihi) siap marah2 lagi.. lari2 kejar bola tu macam2 lagi la.. kadang2 stress jugak dengar terjerit2 sebab bola sebiji.. huhu tapi ok la diaorang bersukan kan.. sihat2 budak kolej aku ni.. erm ok dah melalut.. aku nak share sesuatu ngan korang.. dekat facebook aku suka sangat tengok page "Seandainya Kau catatkan dia milikku, satukanlah hatinya dgn hatiku" ... banyak benda aku belajar.. tapi lebih kepada cinta jodoh semua ni la.. yang penting dia menjurus kepada islamik.. seronok la baca kalau bosan2 kalau rasa diri down ke.. post2 kat wall tu banyak membantu untuk menaikkan balik semangat sapa2 yang down.. aku syorkan korang tengok2 la kat page tu kalau bosan.. xrugi pun banyak manfaat dari on9 fb tnpa buat apa2.. dulu mula2 aku kenal page ni diri aku sangat2 la down tapi aku baca satu post ni then sampai hari ni aku akan tersenyum bila baca ayat dia hehe "Single tidak bermakna tidak ada sapa yang inginkan mu, tetapi Allah sedang sibuk menulis cerita cinta terindah untukmu." Subhanaallah.. so bagi aku yang single ni memang akan tersenyum la.. then aku bagi member2 aku baca dorg pun tersenyum jugak.. kata2 tu macam memberi semangat la.. sebab kadang2 manusia kalau tengok orang lain happy dengan pasangannya kita yang tak da sapa2 mesti akan terasa kan.. tipu la kalau kita ok je.. tapi sebenarnya perasaan kita salah.. setiap orang kan dah di beri rezeki kebahagiaan masing2.. cuma kita perlu bersabar dan sentiasa berdoa agar kita di beri segala yang terbaek.. jangan sesekali berputus asa.. aku bercakap untuk diri aku jugak.. sebab emosi aku selalu sangat down.. sekejap ok sekejap x.. perit juga kadang2.. orang lain tengok aku biasa je.. sebab kalau aku depan member2 aku memang seorang yang happy sangat.. suka buat lawak.. suka mengusik.. tapi sebenarnya aku xhappy.. macam2 aku fikir.. aku cuma mampu berdoa dan bersabar agar kebenaran hikmah yang setiap berlaku dekat diri aku ni akan muncul satu hari nanti.. kadang2 kita suka berangan untuk dapat jodoh yang tebaek kan.. kalau baca novel tengok movie ke mesti berangan nak hero macam tu.. sebenarnya kita salah.. sebab aku da baca satu ayat ni betul la kan "DON'T COMPARE YOUR LOVE STORY TO THOSE YOU WATCH IN MOVIES. THEY ARE WRITTEN BY SCRIPTWRITERS, YOURS IS WRITTEN BY ALLAH"..  sebagaimana kita di jadikan Allah sebegitu kita perlu sentiasa bersamaNYA agar hidup kita sentiasa di penuhi rahmatNYA..insyaAllah.. yang penting jangan sesekali berputus asa..  sebab...


jodoh tukan rahsia Allah..so kita letakkan diri sentiasa bersama Allah.. jangan sesekali putus asa dengan segala dugaan yang berlaku kerana 


♥ USAH BERSEDIH tatkala GAGAL membina HIDUP dengan orang yang DISAYANGI walaupun MENGENALNYA untuk beberapa LAMANYA. Tetapi , juga USAH TERLALU GEMBIRA dengan siapa yang ANDA BERKAWAN. Mungkin TIDAK SAMA dengan ATURAN ALLAH :') ♥

P/s : BERSERAH kepada-Nya LEBIH BAIK setelah BERUSAHA :)

setiap manusia di kurniakan jodoh masing-masing.. jika tidak di temui di dunia pasti kelak bertemu di akhirat

♥ Wanita solehah itu memang idaman lelaki soleh. ♥
Namun jangan bimbang bagi para wanita yang merasakan dirinya belum cukup baik dan solehah.
Kerana dirimu juga layak untuk mendapatkan suami yang soleh...


>>>Dengan syarat kamu berusaha untuk berubah dan sudi untuk menerima bimbingan dari bakal suamimu nanti.. (◠‿◠)

pintu taubat sentiasa terbuka untuk setiap manusia.. maka bertaubat lah..insyaAllah segala yang baik akan diberi ganjaran yang baik kelak...




No comments:

Post a Comment